Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

1. Jajca so popolne beljakovine
Ko govorimo o kakovostnih beljakovinah, jajca zagotovo zasedajo prvo mesto. Razlog za to je v dejstvu, da beljakovine iz jajc človeško telo absorbira v celoti.

2. Kako preverimo svežino jajca
Tako, da jajce potopimo v kozarec vode. Če potone na dno, pomeni, da je sveže in primerno za uživanje. Če jajce lebdi, ga zavrzite, saj pomeni, da je staro in ga ne smemo uživati.

3. Kuhano jajce
Če želiš preveriti, ali je jajce kuhano, ga zavrti. Če se ne zavrti, pomeni, da je v notranjosti še tekoče in ga je potrebno kuhati naprej.

4. Barva jajca
Barva jajca (bela ali rjava) ni pokazatelj svežine jajca. Kaže le na vrsto kokoši.

5. Kako pogosto jemo jajca
Na leto se proizvede 1, 2 bilijona jajc. Ena oseba v povprečju poje 173 jajc na leto, kar je precej težko verjeti. Skoraj 40 % proizvedenih jajc se poje na Kitajskem.

6. Velikost jajc
Velikost jajc je v največji meri odvisna od starosti kokoši. Starejše kokoši dajejo večja jajca.

7. Koliko jajc zaužiti
Sodobne smernice pravijo, da kolikor želiš. Pazi le, da niso starejša od 10-th tednov.

8. Je varno zaužiti počeno jajce?
Ne, saj tudi skozi najmanjše razpoke v notranjost jajca zaidejo škodljivi mikroorganizmi.

9. Ali lahko jajce pred zaužitjem umijem?
Umivanje jajc ni priporočljivo, saj s tem poškodujemo varovalno pregrado na lupini in s tem omogočimo vstop mikroorganizmom. Če jih vendarle umiješ, počakaj vsaj kakšno uro preden jih uporabiš.

10. Barva rumenjaka
Barva rumenjaka ni povezana s hranilnostjo jajca. Povezana je le z vrsto hrane, ki jo uživajo kokoši.

Katero dejstvo pa je tebe najbolj presenetilo?